Mercury ( Ford ) Cougar 1999 V6 2,5 l. - Automat.

19 sierpnia 2017

Cougar jako pierwsze auto.

Wielu znajomych zwraca mi uwagę, że:
Kocur jest autem za szybkim, jak na to pierwsze.
Naprawdę?! Co o tym sądzę?

Mam 29 lat, a prawo jazdy od 6 lat.
Wbiłem 50% zniżek i kupiłem swoje pierwsze auto.
Dlaczego tak późno?
Tak wyszło, że po bardzo kosztownej przeprawie z MORDami
tak zwyczajnie byłem spłukany,- a potem tak jakoś to zleciało...
No co?! No bywa i tak.
Nie jeździłem przez ostanie lata, więc musiałem sobie przypomnieć.

Dokupiłem sobie kilka godzin w quattro, - pojeździłem po centrum miasta.
Gdy nabrałem pewności, że jest dobrze przesiadłem się do swojego kocura.
To raczej kwestia odpowiedzialności, niż strachu.
Głupio było by stracić swoje zniżki na pierwszym zakręcie, - albo kogoś uszkodzić.

Jak wyglądała pierwsza jazda?
Normalnie.
A jak wyglądać miała?
Wsiadłem, ruszyłem i szybko zrozumiem, że z gazem; to wypadało by się obchodzić delikatnie,
- a po za tym auto jak każde inne, tylko lepsze!
Widoczność bardzo dobra.

Co miało by się nie udać... 

1. Automat.
2. Przedni napęd.
3. Płaska niska sylwetka.
3. Nie za duże, nie za małe.
To auto wiele może wybaczyć :) 

Nie ma się czego bać!
Nikt nie każe wciskać gazu w podłogę!
O tym decyduje człowiek, a nie maszyna.
Moc nie jest zła, zły może być tok myślenia i ew. brak pokory.
Mam już prawie 30lat, - idiotyzmy młodości szczęśliwe mnie ominęły.
Zresztą 170KM z tej V6 2,5l. No w tych czasach, nie jest to jakiś kosmos!
Byle gulf 1.9 TDI może mieć teraz 250KM.

Jeśli ktoś jest młodym, niepokornym, brzydkim, wściekłym
pryszczatym gnojkiem, który chce latać z prędkością światła,
po swej wsi lub po dzielnicy, osiedlu, pod GS czy OSP ;)
To zabije się: gulfem, e34, calibrą, czymkolwiek dosłownie.

Znałem i takich co się zabili golfem II.
Można? - A pewnie, że można.
Nie takie to trudne jak się okazuje.

Jeśli ktoś jest rozsądnym człowiekiem, bez problemu sobie poradzi.
Gorzej jest z ekonomią.
Pali mi to 14-15l na 100km - przy normalnej przepisowej jeździe.
Niedługo się wezmę za ten problem.
Ewidentnie coś jest nie tak, - ale puki co jakoś z tym żyję.
Sondy lamda? check engine?
Skoro świeci, znaczy że działa. :)
Spodziewał bym się raczej 12-13l.

Z perspektywy czasu:
Dostrzegłem kolejną zaletę i powód by kupić sobie to auto!
- Unikalna społeczność jego użytkowników! 
Właścicieli kotów jest na tyle nie wielu,
by stworzyć sprawną, konstruktywną grupę. 
Jeśli poważnie podchodzisz do sprawy, - zawsze Ci pomogą.
Łatwo jest o informacje, rady, deficytowe części pomogą znaleźć.
Jednak jeśli jesteś chamem i pytasz po raz setny o temat wałkowany od 2005r.
Nie licz na wyrozumiałość! "od tego jest wyszukiwarka" :)
Bądź swój dla swoich, a wszystko będzie dobrze.
Zdecydowanie warto, zacząć od Cougar!
A potem kupić sobie drugie auto, np. jak w moim przypadku; terenowca.

4 komentarze:

  1. 14-15l na 100 km to przy tym aucie to norma.
    Pozdrawiam - kolega z Krakowa właściciel Cougara 2.5 i 2.0
    321Atak

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i ja. Z tą ekonomią nie jest tak źle gdy się założy podtlenek. Mi pali 15 gazu i wcale nie muszę go jakoś oszczędzać. Swojego używam do codziennej jazdy. Stówa dziennie to minimum. Dla mnie i żony jest to bardzo wygodny samochód. Jeśli nie wozisz dużej rodziny będziesz bardzo zadowolony. Kot nie jest zrywny ale to ideał w trasę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi ostanio z Chrzanowa do Włodzisławia pokazał komputer spalanie 10l/100, przy czym miałam odpięty dzień wcześniej aku więc wszystko było zresetowane :) Przy tym że jechałam w miarę wolno (tragiczne opony i problem ze wspomaganiem).

    Jeśli chodzi o Kuguara jako pierwsze auto to Cię przebiję, ja mam rok prawko, rok auto, i dzień po odebraniu prawka pojechałam po niego do Żywca, wszystko zależy od kierowcy. Choć znajomi męża mówią że chce zostać szybko wdowcem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ja nigdy nie miałam takiego auta, gdyż wolę bardziej spokojną jazdę. Zresztą jaki samochód to by nie był to na każdy musimy płacić obowiązkowe ubezpieczenie OC pojazdu. Jak znaleźć najtańsze ubezpieczenie OC https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ to wiem, że nie jest to nic ciężkiego w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń

Bądź uprzejmy, szanuj Polski język i nie spamuj.